ODPOVĚDI

11.05.2015 21:03

Slibil jsem na Facebooku v jednom prispevku u  "Matysek Udo Arny"  pani Jane Pistekove, ze zodpovim jeji otazky, az budu u PC a nebudu psat z mobilu. Po trech dnech venku jsem se vratil do mesta a k pocitaci. Jelikoz si mne Lenka Br. odstranila z pratel, musim reagovat zde, abych splnil slib.


Citace prispevku, na ktery odpovidam ( vse k precteni na profilu Matysek Udo Arny):
.
.
.
Jana Pištěková:
 Mirku, koho tím myslíte, že věděli? Napřed píšete, že věděla jen Lenka, teď najednou jsme věděli. Pokud byste měl ucelené informace, což evidentně nemáte, když čerpáte z jednoho zdroje, tak byste věděl, že v okamžiku, kdy se fotky daly do určité skupiny (což opět tedy s tím datumem nekoresponduje, Zuzka je tam dala tak nějak později), se záchrana fenečky dávno řešila. Mně ale vážně pořád zaráží, že jste byl schopen ji nafotit a neodvezl ji, nic jste pro ni neudělal. Pořád nevím, proč jste ji tam nechal... A neberte to jako výčitku, prostě mě to zajímá. Popravdě, osobně bych ji tam nenechala...

8 květen v 14:19 · Upraveno · 3
Mirek CavalierTeam Fabiánek:
 Jana: Na tuto otazku se pokusim odpovedet. Ale bude to zrejme delsi roman, tak az budu v lepsich podminkach na psani.
.
.
.
8 květen v 15:55 · 6
Jana Pištěková
Mirek- nemusíte mi psát román, stačí pár slov či vět. Děkuji

8 květen v 16:18 · 3
Matýsek Udo Arny
No to bude román, že možná FB nebude stačit :-))))) Jasné a pravdivé odpovědi jsou většinou ty jednoduché.

Víte co, už nic tady neřešte. Každý má své svědomí, každý ví, proč teď řeší věci, jak je řeší. Jestli je to na efekt, jestli se něco dotklo jeho ega a nebo si jen z principu kopne. Co jsem chtěla napsat na FB, jsem napsala. Stejně jako měl každý spoustu času se vyjádřit....ať už ve zprávách, v komentáři nebo telefonem. Ti, kteří se zmůžou jen na řešení po FB, ale při setkání se tváří, jak je všechno super. Dlouhodobě se dokáží přetvařovat.a na přímou otázku, mi tvrdí, že o ničem neví, přitom vše řeší s publikem kromě mě.......tak to není o diskuzi a tak mi nějak nestojí už za odpověď. Pro mě je to uzavřená kapitola.........v životě jsem se naučila, že žít se má přítomností, radovat se z budoucnosti a poučit se z chyb z minulosti. Všechno ukáže až čas. I když je FB svět víceméně virtuální, slovo "přátelé" má svoji váhu i na sociálních síti. Nějak postrádám důvod mít mezi přáteli takové lidi. Mějte se krásně a ať se vám všechno daří.


Konec citatu.

Ono nekdy nejde odpovidat jednoduse. Bez vysvetleni souvislosti je casto odpoved o nicem. Takze i ja zacnu zesiroka. A nebudu odpovidat pouze na jednu otazku, ale i na nekolik dalsich, at jiz vyrcenych ci jen šeptanych v urcitych skupinach,  soucasne.



Prvni odpoved:

Muj prvni "pracovni" kontakt s Lenkou B. (do te doby jsme se znali pouze z akci poradanych klubem a z vystav) byl v okamziku, kdy se hledala docaska pro Charlieho - BH krizence s poranenimi (dnes trinohy stastny kluk). Volal jsem LB a nabidl nasi domacnost a nasi peci. Po delsim rozhovoru me doslova uzemnila veta: "A myslite si, ze se o neho dokazete postarat ? ....  Ja vam jeste zavolam."
Pro lidi, kteri se psy ziji (doslova) a kteri vlastni kavaliry bez par mesicu 20 let - trosku sok.
A samozrejme nezavolala.
Charlie dopadl vyborne, bezesporu. Ale toto jednani me donutilo k tomu, ze jsem se stahl. Nadlouho. A pomoc jiz nenabizel.
A pak se hledal prevoz. Vse se motalo kolem Brna. A nikdo se nehlasil. Hodil jsem za hlavu to, co se stalo, a nabidl se, ze prevoz provedu. A zacala se mnou komunikovat Zuzka Polakova. A vse klapalo. Parada.

Od te doby, kdykoli bylo cokoli potreba, komunikovala se mnou pouze Zuzka. Rekla - potrebuji prevoz, muzes ? A ja jel (nebo nejel). Vse bylo bezproblemove a pohodove.
A jelikoz Zuzka figurovala vsude v Nadeji jako jeden ze dvou kontaktu, jelikoz jsem mockrat cetl pochvaly od LB, ze bez Zuzky by Nadeje nebyla, jelikoz nekolik mych znamych, kdyz volali LB se dozvedeli, ze kolem "tohoto" maji zavolat ZP, jelikoz vse se mnou vyrizovala ona - bylo jasne, ze ja, v jakekoli situaci, budu logicky volat Zuzce - nikoli Lence.
Tolik pro vysvetleni, proc jsem v den, kdy jsem "svevolne", bez svoleni zakladatelky Nadeje, odebral dve fenky, jablko svaru, ktere podle LB nebyly v ohrozeni zivota (muj nazor je jiny), volal Zuzce a nikoli Lence. Zuzka byla pro mne Nadeje, s ni jsem vyrizoval a domlouval vse, co se tykalo pomoci kavalirum.

Toto je moje odpoved na jednu z otazek - "PROC JSEM PRVNE NEVOLAL LENCE B."



Druha odpoved:

Proc rikam VY JSTE VEDELI ...  Myslim tim VY, NADEJE KAVALIRA.  V nedavnem prispevku zverejnila zakladatelka (bohuzel, nejsem schopen ho dohledat, stejne jako spoustu dalsich smazanych prispevku), ze rozhoduje a o vsem vi, skupina lidi, vybor, vedeni ... Nevim, jak to nazvat spravne.  A potom je ma poznamka VY JSTE VEDELI na miste. A pokud tomu tak neni, pokud jste nikdo o poranene fence nevedeli, pak je na miste me tvrzeni z prelomu rijna a listopadu o VLADE JEDNOHO CLOVEKA, ktera strhla obrovskou lavinu emoci.


Toto je moje odpoved na otazku, proc jsem pouzil formulaci "VY JSTE VEDELI !"


Odpoved treti:

Inkriminovany den 4.2.2015 :

Je to den, ktery patri k tem NEJhorsim. Nic nefunguje, nic neplati, vse je jinak. Nervy tecou proudem a navic nefunguje technika. V urcitych mistech nejsem schopen komunikovat, jsem sam bez spojeni.
Z jednoducheho ukolu - odberu tri krevnich vzorku na renomovane veterinarni klinice - se stava celodenni zalezitost a boj o zvladnuti, o sebeovladani, o splneni ukolu. Nechci se blize rozepisovat, to je samostatny roman. Zajemcum rad popisu, pokud maji zajem cist o tom, kolik veci se muze podelat pri jedine jednoduche akci ...
Po cca 6 hodinach stravenych v neustale pritomnosti RD se mi ji podarilo dostat do konverzace a "domluvit" se s ni, ze nam (ted uz jen me) pusti (preda) nekolik svych psu. Nebyl jsem schopen v danem okamziku nalozit do auta vice nez dva psy.
Vyber jsem nechal na ni - na jeji dobrovolnosti.
Privadi mi dve fenky - 7 a 8 let. Kdyz jsem se na ne podival, bylo mi strasne. Okamzite je nakladam do auta, aby si to nahodou nerozmyslela. Ale konverzace (nastesti) pokracuje. Privadi mi jiz mnohokrat zminovanou fenku se zlomenou celisti, a pta se mne, co s ni ma delat. Jestli ji ma nechat utratit. Ze ji Lenka Brhelova rekla, ze se o ni postara, ze ji chce nechat operovat, ale ze se ji uz neozyva.
Jsem v soku - fenka je vyhrbena, pri pokusu o to, aby se narovnala, knuci bolesti.  Dle meho "laickeho" nazoru v danych nekolika malo okamzicich, kdy jsem si ji mohl prohlednout pod poulicnim osvetlenim, ma bud zraneni patere nebo zraneni vnitrnich organu. Zvlaste po tom, co se dozvidam od RD, ze ji pravdepodobne "nakopl" obyvatel domu.

Jelikoz slysim, ze Nadeje usty LB slibila, ze se o fenku postara a ze ji necha operovat, ale ze se jiz neozyva, ptam se na dovoleni, a fenecku fotim. Aby bylo jasno, aby byly informace, aby se LB mohla rozhodnout. A vyrazim na cestu se dvema postarsimi feneckami, ktere, opravdu potrebovaly pomoci.. Cestou mi konecne zacina fungovat telefon, a tak volam Zuzce, za mam v aute dve fenky a ze potrebuji pomoci s umistenim. Ano - volam Zuzce. Logicky. Proc ? Na to jsem jiz odpovidal.
Ano - Lenka ma pravdu. Kdyz jsem fenky nakladal, nepredpokladal jsem, ze se o ne budu starat ja. Cekal jsem pomoc Nadeje a jeji organizace. Cekal jsem, ze pomohou.
Byl jsem presvedcen o tom, ze pokud Nadeje chce vzit do pece X kavaliru z tohoto mista (info od chovatelu - nikoli z Nadeje), nemohu udelat chybu, kdyz dvema pomohu ihned. Obzvlaste potom, co jsem videl prostredi, co jsem videl kavaliry, jak se zoufale boji strakacu, co jsem videl (a slysel), jak je to s jejich krmenim ...

Byl jsem presvedcen, ze neni podstatne, kdo psa zachrani, ze podstatne je pouze to, ze se psovi dostane pomoci.

Ale v okamziku, kdy jsem se jiz na ceste konecne dovolal a mluvil se Zuzkou, dozvedel jsem se, ze mam fenky odvezt zpet, ze jsem mel odebrat mlade perspektivni psy, ktere neni problem "udat" - tehdy jsem zacal nepricetne rvat. A verte mi - kdyby Zuzana Polakova na sve riziko nezapracovala (doplatila na to) a nesehnala docasnou peci (dnes jiz trvale domovy), byl jsem opravdu nachystan postarat se o ty utrapene dusicky sam. Jedna by nasla po vykastrovani domov u nas (presneji u me dcery), druha vim, ze by nasla domov u nektere z chovatelek - obzvlaste potom, co by se dozvedely, odkud fenky pochazi. Navic jsem si okamzite vzpomnel na svoji znamou, ktera se nabizela na docasky a ktera par mesicu marne cekala, az se ji LB ozve.
Samozrejme - byl jsem z toho, co jsem slysel, natolik v soku, ze jsem si to nenechal pro sebe, ale sveril jsem se nekolika dalsim chovatelum. Bezprostredne. Okamzite. Proto take vim, ze by v tomto pripade svuj domov nasly bleskove.

Jana Pistekova se me pta, proc jsem tam zranenou fenecku nechal ( v jistych skupinach jsem napadan, co jsem to za "zachranare", kdyz tam tuto fenku necham a odvezu jine, jak si vubec dovoluji rozhodnout o tom, ze odeberu psy bez predchoziho souhlasu Nadeje), odpovidam:
Ja se o ni dozvedel az v tom okamziku, kdy jsem byl na miste, soucasne s informaci, ze LB slibila jeji operaci, ale ze se stale neozyva. Tak jsem udelal par fotek a predal je Nadeji (Zuzce P.), aby si vsichni zucastneni mohli udelat obrazek, aby to pomohlo v rozhodovani.



A pak prisel pro mne druhy sok - nastale okolnosti me tak vytocily, ze jsem dukladne prislapl plyn sveho auta a byl v Brne podstatne drive, nez se dalo predpokladat. A byl jsem svedkem rozhovoru, kdy LB volala ZP ohledne teto kauzy. A jelikoz LB ma znacne zvucny hlas, slysel jsem z rozhovoru mnohem vice, nez by mi bylo mile. A kdyz reknu, ze mi z toho bylo smutno, tak je to velice kulantni vyjadreni.

Jedna z informaci, ktera v tomto "rozhovoru" padla (on to byl spise monolog LB), byla, ze se svevolne pletu do neceho, co LB vse resi pres Verku Dorazilovou, ze s ni  komunikuje kazdy den a resi zalezitosti kolem RD. Nelenil jsem a zavolal Verce a zeptal se ji, kolikrat s ni LB mluvila. Dozvedel jsem se, ze dvakrat. Dvakrat od doby, co spolecne s Milosem Kopeckym  odebrali stenata (vcetne Rubense) a podali informace Lence B. o fence se zlomenou celisti.

A ten druhy rozhovor byl ten samy vecer, kdy se toto vse delo. LB se ptala Verky, jestli byla u RD se mnou ci jsem jednal na vlastni triko.  Casove to bylo v okamziku, kdy jsem byl nekde mezi Vyskovem a Brnem.
A jelikoz mam obcas zachvaty intuice, dal jsem tento hovor s VD nahlas - takze jsem ho neposlouchal jen ja.


A toto je moje odpoved na otazku, proc jsem neodvezl fenu se zlomenou celisti - protoze mi bylo od majitelky receno, ze to resi jiz s pani LB. A tak jsem jen udelal foto, aby LB (Nadeje) mela predstavu ...

Ja to zjistil a videl na vlastni oci az v danem okamziku - na rozdil od LB, ktera mela info jiz 17 dni. A ja jsem byl nasledne napadan za to, co jsem to za zachranare !!!
Ja mel na rozhodovani pouhych par vterin - LB polovinu mesice !!!

 


A jeste poznamka na zaver - jakekoli jednani s pani RD neni jednoduche, leckdy naprosto nemozne, jindy pohodove. Je to totiz nemocny clovek. Trpi Socialni fobii - nikdy nevite, v kterem okamziku se nemoc projevi a kdy s vami prestane komunikovat - nekdy uprostred hovoru, nekdy uprostred vety .

Toto je moje ctvrta - nevyzadana - odpoved. Odpoved na narceni, ktere jsem se nikdy nemel dozvedet - a to, ze jsem zabrzdil, zkazil, zastavil (ci jak to nazvat) - uspesne jednani Nadeje s pani RD.